zIFBoards - Free Forum Hosting
Enjoy forums? Start your own community for free.

Learn More · Register for Free
Welcome to FSRD Untar. We hope you enjoy your visit.


You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.


Join our community!


If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:


 

 BINGUNG MAU BELAJAR 3D
M4 S System
Posted: Nov 28 2008, 02:16 PM


Newbie


Group: Members
Posts: 43
Member No.: 656
Joined: 13-July 08



Saya pengen belajar 3D tapi bingung kalau untuk saya yang masih pemula bahkan bisa di bilang awam, pertama kali belajar 3D enaknya pakai program apa ya?

saya pusing banyak sekali program 3D,ada 3D max, blunder, poser, maya, lightwave belum yang lain-lainnya dan segudang plug in!

pusing saya.
Top
Harnods
Posted: Dec 20 2008, 07:48 AM


Web Designer


Group: Members
Posts: 185
Member No.: 392
Joined: 1-August 07



cobain aja semua, liat mana yang lo paling nyaman baru di fokusin.
sharusnya semua-nya bisa menghasilkan output yang sama, hanya saja beda pengunaan dan merk.
Top
M4 S System
Posted: Jan 14 2009, 10:42 AM


Newbie


Group: Members
Posts: 43
Member No.: 656
Joined: 13-July 08



bung harnods bisa 3D pakai program apa? program 3D yang bung harnods bisa boleh di ajarin ke saya? kursus mahal bung! puluhan juta ga kuat deh.

belum beli keperluan lain yang saat ini saya butuhkan seperti upgrade komputer dll
Top
Harnods
Posted: Jan 14 2009, 11:58 AM


Web Designer


Group: Members
Posts: 185
Member No.: 392
Joined: 1-August 07



QUOTE (M4 S System @ Jan 14 2009, 10:42 AM)
bung harnods bisa 3D pakai program apa? program 3D yang bung harnods bisa boleh di ajarin ke saya? kursus mahal bung! puluhan juta ga kuat deh.

belum beli keperluan lain yang saat ini saya butuhkan seperti upgrade komputer dll

ini semacam curhat lagi ato apa ya ? postingan lo aneh2...
Top
greysia
Posted: Feb 2 2009, 05:51 PM


Advanced Member


Group: Admin
Posts: 804
Member No.: 228
Joined: 1-March 06



kayaknya mendingan coba cari tau dulu dengan membeli program bajakannya trus coba2 sendiri.. paling gak lo dah lulus s1 desain mah bisa lah kalo cuma otak atik software doang. nah, liat hasilnya.. mana yang mau diperdalam baru diinves dengan kursus yang bener...

tutorial di internet juga banyak kog yah.. tul kan harnods... <_<
Top
Michael_615040107
Posted: Feb 4 2009, 12:11 AM


Newbie


Group: Members
Posts: 21
Member No.: 496
Joined: 14-August 07



Dulu si aku bljr dr Oktay Pocan, org Turki tp di Jkt. Mantap deh... Kabar trkhr dia skrg buka kursus di kelapa gading. Klo tertarik email ke aku aja di
michael_santoso_86@yahoo.com
Top
« Next Oldest | 3D, Web dan Multimedia | Next Newest »
zIFBoards - Free Forum Hosting
Join the millions that use us for their forum communities. Create your own forum today.
Learn More · Register Now

Topic Options



Hosted for free by zIFBoards* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.4170 seconds · Archive