Create your own social network with a free forum.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to Kntcreations. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Retoucheren en manipuleren, PS
Yiling
Posted: Dec 25 2007, 10:33 PM

just take me for a spin
*

Group: Members
Member No.: 1

Yiling
Posted: Dec 25 2007, 10:34 PM

just take me for a spin
*

Gladde huid {makkelijk}
Deze tutorial is gemaakt door LovePOTION. PM naar de maker voor vragen (klik hier).

We beginnen met dit plaatje vaarvan we de huid glad gaan maken:
user posted image

De tool waar we mee gaan werken is deze:
user posted image

Je selecteert de BLUR TOOL (die ik net heb laten zien), en beweegt ermee over de huid op je plaatje.
user posted image

Denk eraan, ALLEEN DE HUID! Anders kan je hele rare resultaten krijgen:
user posted image
(Dit is een beetje overdreven, maar zodat je het goed ziet)

Makkelijk he? laugh.gif Het is heel handig om oneffenheden weg te werken, bijvoorbeeld bij een foto. Veel plezier ermee smile.gif
Yiling
Posted: Dec 25 2007, 10:35 PM

just take me for a spin
*

Retoucheren {gemiddeld}
Deze tutorial is gemaakt door Fashiondoll. PM naar de maker voor vragen (klik hier).

Ik ga jullie leren hoe je deze retouch kunt maken!
user posted image

---

1. Open de foto die je wil retouchen in Photoshop. Ik kies deze foto:
user posted image

2. Dupliceer de laag met de foto, en zet hem op 'Screen/Bleken', 15%.
Dupliceer hem daarna nog eens en zet hem dan op 'Soft light/Zacht licht', 33%.

3. Voeg de lagen samen.

4. Nu gaan we wat oneffenheden wegwerken. Klik op de 'Reparatie-tool'. Deze vind je hier:
user posted image

Selecteer het gedeelte, in dit geval een vlekje (valt niet zo heel erg op) op haar voorhoofd, linksboven:

user posted image

Bij het selecteren mag je een beetje featheren (doezelen), maar het hoeft in dit geval niet. Ik feather alleen als ik wat grotere stukken weg wil werken.

Maar goed, je hebt dus nu je selectie. Sleep hem een beetje naar rechts, naar een egaal stuk huid.
Druk op Ctrl + D en tadaa, het vlekje is weg smile.gif.

Hetzelfde doe ik bij wat zichtbare adertjes, die je vlak bij het vlekje zag, kraaienpootjes naast de ogen en wat rimpels naast de mond.
Als je zonder featheren (doezelen) vind dat het er een beetje raar uitziet, probeer het dan eens mt feather. Dan ziet het er mischien wat beter uit.
TIP: Je hoeft niet - bijvoorbeeld bij de kaaienpootjes - het hele stuk wat je weg wil werken te selecteren. Persoonlijk vind ik het beter gaan als ik het stukje voor stukje doe smile.gif.

Ik heb nu dit:
user posted image

5. Nu gaan we de huid wat gladder maken. Klik op de 'Vervagen'-tool (Ik weet niet wat dat in het Engels is). Je vind hem hier:

user posted image

Ga met de brush langs de plekken die je gladder wil hebben. Ga niet langs lijnen tussen bijvoorbeeld de neus en de wang, anders ziet het er heel nep uit.
Als je het resultaat t vind, dupliceer je de foto vr het gladder maken, ga weer met de brush langs de plekken die gladder moeten en verander dan de opacity.

Ik heb nu dit:
user posted image

6. Als je bij de vorige stap de foto had gedupliceerd, voeg je de lagen samen.

7. Druk op Ctrl + Shift + X.
We gaan de wenkbrauwen dunner maken.
Zoom wat in naar de wenkbrauwen en 'sleep' wat huid onder de wenkbrauw op de wenkbrauw. Je ziet dat hij nu minder dik lijkt. Doe dit over de gehele wenkbrauw en dan de andere. Zorg er wel voor dat het realistisch uitziet!

Ik heb nu dit:
user posted image

8. Nu gaan we de ogen wat verscherpen.
Selecteer de 'Verscherpen'-tool. Deze vind je in hetzelfde rijtje als waar je de

'Vervagen'-tool vond bij stap 5.
(Nu moet je die hebben met het driehoekje ervoor).
Ga met deze brush over de ogen heen. Maak ze niet t scherp, anders ziet het er niet realistisch uit.

9. Selecteer nu de wimpers en een lijntje waar je normaal oogpotlood zou doen met de Lasso-tool. Ik denk dat we deze allemaal wel weten te vinden. Feather met 1.
Maak een nieuwe laag aan en vul hem met zwart, zet hem daarna op 'Soft Light/Zacht licht', 72%.

Ik heb nu dit:
user posted image

10. Ik vind de wangen wat rood, dus daar gaan we wat aan doen. Selecteer het hele gezicht, met uitzondering van de mond, ogen, wenkbrauwen en het haar. Feather met 5.
Klik op de pipet in de werkbalk en selecteer een mooie kleur uit het gezicht. Ik pak #edccc1.
Maak een nieuwe laag aan en vul de selectie met die kleur. Zet hem op 'Soft Light/Zwak Licht', 25%.

11. Voeg de lagen samen

12. Dupliceer weer je achtergrondlaag en selecteer het haar en feather met 4.
Klik weer op de 'Verscherpen'-tool van stap 8. Ga hiermee over het haar heen. Als het resultaat t is, verlaag dan de opacity. Zorg er weer voor dat het er realistisch uitziet.

13. Herhaal stap 12, maar dan met de lippen. Laat de lippen geselecteerd!!

14. Voeg de lagen weer samen en ga dan naar: Image > Adjustments > Selective Colour.

(Afbeelding > Aanpassingen > Selectieve kleur)
Vul dit bij rood in:
-41
+19
+11
+11

Ik heb nu dit:
user posted image

15. Bijna klaar! Ik denk dat het wat mooier is als het haar wat lichter is, dus selecteer het haar weer. Feather met 5.
Ga dan naar: Image > Ajustments > Variations (Afbeelding > Aanpassingen > Variaties).
Klik n keer op 'Lighter' (Lichter) en dan op OK.

16. Als je wil kun je het beginplaatje en eindresultaat naast elkaar zetten, copyright erop en je bent klaar!
Dit is mijn eindresultaat:
user posted image

Ik hoop dat je er wat van hebt geleerd! Als je vragen hebt, kun je me altijd PM-en smile.gif
Xx Sharon!
DisneyFreak
Posted: Dec 26 2007, 09:01 AM

Basically, I wished that you loved me
*

Group: Admin
Member No.: 106

Manipulatie {gemiddeld}
Deze tutorial is gemaakt door Marieke. PM naar de maker voor vragen (klik hier).

Hee! Ik ga jullie iets vrij ingewikkelds leren. Ik ga jullie namelijk leren hoe je een persoon op een foto ouder doet lijken.

De foto onder deze foto is de originele. Dit is het eindresultaat;
user posted image

In deze tut gebruik in een foto van Cameron Diaz. Het liefst een foto die niet uit een fotoshoot komt, dus bijv. een foto van de rode loper ofzo. Eentje waar nog niet al te veel aan geklust is en waar je dus de lijntjes uit het gezicht gemakkelijk kunt herkennen.

user posted image

Op deze foto zijn lijntjes vrij duidelijk te zien.
Ingezoomd:

user posted image

Oke, nu gaan we beginnen.
Zoek maar eens op google. Bijv op granny. Daar kom je vast foto's tegen van vrouwen met ontzettend veel rimpels, uitgezakte wangen, hangende ogen en grijs haar. Dat probeer ik na te doen. Ik begin met de uitgezakte wangen.

Ga naar de Liquify Mode. Bij de meeste versies is die te vinden bij effects, maar als je hem daar niet kunt vinden kun je ook Shift + Ctrl + X proberen. Waarschijnlijk ben je daar dan. Eenmaal daar, sleep je de wangen langzaam beetje bij beetje naar onder totdat je tevreden bent. Klik op ok (links in het menu).

Mijn resultaat:
user posted image

Nu ga ik verder met de uitgezakte ogen. Ga weer naar de Liquify Mode (Shift + Ctrl + X). Sleep nu beetje bij beetje de huid onder en boven haar ogen naar beneden. Doe dit maar een heel klein beetje, anders gaat het er snel nep uitzien. En dat moeten we niet hebben.

Mijn resultaat:
user posted image

Nu maak ik de rimpels rond de ogen. Dit is het belangrijkste onderdeel van alles. De rimpels kunnen het project maken en breken. Er zijn 2 manieren om dit te doen. Ik zal ze allebei uitleggen.
Manier 1: Dit is de simpelste manier. Zoek op Google of op andere zoekmachines naar plaatjes van rimpels. Het liefst plaatjes van goede kwaliteit. Aardig als ik ben heb ik al een plaatje voor jullie gezocht.
#KLIK
Je kunt deze/dit plaatje(s) in je plaatje plakken en de overbodige delen weggummen. Vervolgens kun je het opgeplakte rimpel-plaatje colorizen in de goede kleur.
Manier 2: Dit is de moeilijkere manier. Bij deze manier teken je de rimpels zelf. Met het pipetje neem je de huidskleur en in je kleurenpalet kies je vervolgens een kleur die een stuk donkerder is dan die kleur zelf. Teken met deze kleur met de airbrush een lijn die een rimpel voorstelt.
Kies nu in het kleurenpalet een kleur die een stuk lichter is dan de huidskleur en zet daarmee een lijntje vlak naast de donkere rimpel-lijn. Zo lijkt het ongeveer op een rimpel. Je kunt dit verzachten door de blur-tool te gebruiken.

Ik heb manier 1 gebruikt en daar heb ik dus ook een plaatje van. Over een tijdje zal ik van manier 2 ook nog een plaatje maken, zodat jij kunt kiezen welke manier je mooier vind.

Mijn resultaat:
user posted image

Welnu, oudere mensen, daarby worden op de een of andere manier ook de lippen een stuk dunner.
Ik gebruik de Stamp-tool om de bovenlip een stuk kleiner te maken. Beetje bij beetje, rustig aan. Anders wordt het onnauwkeurig en lelijk.
Voor;
user posted image
Na;
user posted image

TOT NU TOE;
user posted image

Oke, we zijn nu al redelijk ver.
We maken nu de grijze haren. Dit kun je gewoon colorizen (zie lyst met andere tuts wanneer je niet weet hoe dit moet). Ik heb een beetje een rare versie van Photoshop, maar ik stel het volgende in:
user posted image

[Let op, ik heb niet het vakje 'Vullen met kleur' aangeklikt!]

Welnu, by oudere mensen wordt ook de huidskleur grauwer. Dit kunnen we ook colorizen. Ik selecteer deze delen met de feather/doezelaar op 6:
user posted image

De instellingen van het colorizemenu:
user posted image

Nu komt er een - vind ik - grappig gedeelte..
We gaan de rimpels duidelijker maken door ze op te rekken.
Ga weer naar Liquify mode (Shift + Ctrl + X) en zet de grootte van de brush [rechts in de grijze balk] klein. Rek de rimpels nu beetje bij beetje op.
De belangrijkste delen waarbij je dit moet doen zijn de wangen (vanaf de neus naar de mondhoeken), haar nek, haar ogen en haar voorhoofd.

Mijn resultaat:
user posted image

Oudere mensen krijgen ook ouderdomsvlekjes in hun gezicht.
Maak een nieuwe laag aan en selecteer een aantal vormpjes op het gezicht die ouderdomsvlekjes zouden kunnen zijn.
Ik heb de volgende.. uhm.. dingen (?) geselecteerd met de feather/doezelaar op 1;

user posted image

Edit - Fill. Vul nu met een bruin en zet de opacity van de laag waarop je de vlekjes gemaakt hebt rond de 70%.
Merge de lagen nu (Ctrl+E).

Ook hebben oudere mensen last van haaruitval.
Gebruik de stamp-tool om de scheiding groter te maken.

Mijn resultaat;
user posted image

TADAAAAM! KLAAR!
Je kunt naar eigen smaak nog rimpels toevoegen, maar ik vind het wel goed zo. Ben er al te lang mee bezig geweest tonguedq3.gif.
k Hoop dat jullie iets kunnen met deze tut smile.gif.
HBOdramaqueen
Posted: Dec 22 2009, 04:40 PM

Does it ever get any better?
*

Group: Admin
Member No.: 446

Retouch {moeilijk}
Deze tutorial is gemaakt door Ellash. PM naar de maker voor vragen

user posted image

Stap 1: Als eerst gaan we de foto een wat verkleinen hij is wel erg groot. Zet de weight op ongeveer 600px.

Stap 2: De huid Als eerst gaan we met de 'Healing brush tool' oneffenheden weg halen. Daarbij bedoel ik bultjes, rode vlekken, rimpeltjes (maar geen wallen)

Stap 3: De huid Nu dupliceer je de layer. En gaat naar Filter > sharpen > sharpen.

Stap 4: De huid Ga weer naar Filter > blur > surface blur (staat helemaal onderaan) en vul deze gegevens in. Druk daarna op ok.
Radius: 5
Threshold: 15

Stap 5: De huid Ok haar huid is nu wel erg smooth en nep net als haar haren/jurk etc. We zetten de layer gedupliceerde layer op 50%.
Je kunt haren, wenkbrauwen en jurk helemaal weg gummen als je dat mooi vind.

Stap 6: layer options Merge down

Stap 7: Lichaam Ik vind haar arm een beetje dik lijken op deze foto. Dat wil ik graag aanpassen. Die doe je door Filter > Liquify. Gebruik dan de pucker tool, Bloat tool of de Forward Warp tool.
Dit is natuurlijk niet bij elke foto nodig.

Stap 8: Huidskleur Nu gaan we de huid een ander kleur geven. layer > new adjustment layer > selective color.
Reds:
C: -40
M: 10
Y: 10
B: -30

Yellows
C: -60
M: 0
Y: 10
B: -25

En zet de layer op 80%.

Stap 9: Ogen Nu gaan we wat aan de ogen en het oogwit doen. Deze ogen zijn groen, dus heb je een andere kleur dan moet je dingen waarschijnlijk aanpassen. Selecteer de ogen. Zet de feather op 1px of 0px.
Layer > new adjustment layer > selective color.
Neutrals:
C: 15
Y: 0
B: -17

Stap 10: Ogen
Selecteer de ogen opnieuw.
Layer > new adjustment layer > brightness and contrast ..
Brightness: 13
Contrast: 10

Stap 11: Oogwit
Selecteer het oogwit. feather: 1px of 0px. layer > New > layer maak het geselecteerde wit met de brush tool. En zet de blendmodes op: Hue , 60%.

stap 12: De lippen
Layer > new adjustment layer > selective color.
Reds:
Y: -60
M: 40
C: 0
B: -10

Neutrals:
Y: -5
C: 5
B: 0

stap 13; afronding - Flatten image.
- Dupliceer layer
- filter > sharpen > sharpen.
- 70%
InvisionFree - Free Forum Hosting
Free Forums with no limits on posts or members.
Learn More · Register Now

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0848 seconds | Archive