| · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Welcome to Kntcreations. We hope you enjoy your visit. You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free. Join our community! If you're already a member please log in to your account to access all of our features: |
![]() ![]() ![]() |
| DisneyFreak |
Posted: Oct 2 2006, 07:24 PM
|
|
Basically, I wished that you loved me ![]() Group: Admin Posts: 25,641 Member No.: 106 Joined: 27-February 06 |
Vaak worden icons van zogenaamde "icon bases" / "base icons" gemaakt. Voor tutorials daarover ga je naar dit topic. Klik op een icon om naar de tutorial erover te gaan. • Makkelijk: ![]() • Gemiddeld: ![]() • Gemiddeld/moeilijk: |
| DisneyFreak |
Posted: Oct 2 2006, 07:28 PM
|
|
Basically, I wished that you loved me ![]() Group: Admin Posts: 25,641 Member No.: 106 Joined: 27-February 06 |
Simpele icon {makkelijk}
Deze tutorial is gemaakt door Judith. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Goed, een basis heb je dan dus. Als je 2 lagen hebt, dan kun je die tot 1 voegen [ctrl+e] Maak nu weer 1 nieuwe laag [ctrl+shift+a] Selecteer nu je heel plaatje [ctrl+a] Selecteer nu een deel van onder je plaatje, en een deel van linksje plaatje: ![]() Je neemt nu een brush, kiest een kleur [ik kies blauw] en zet de opaciteit op 80% [zo zie je togh nog een beetje van de icon] en 'kleur' je met je brush je selectie in. Nu deselecteer je [ctrl+d] Merge je layers weer [ctrl+e] Ik heb nu dit: ![]() Maak een nieuwe layer aan [ctrl+shift+n]. Kies nu een leuke brush en zet hem links boven in de hoek. De kleur mag je zelf kiezen Let op: de opaciteit van je brush moet je weer op 100% zetten! Klik nu met je rechtermuisknop op de layer met je brush > blending options. Kies drop shadow, en laat de instellingen staan. Dit kun je herhalen als je wilt, dan heb je twee brushes boven in. Wat ik nu heb: ![]() [ik heb ook nog even met een lage opaciteit gum over de background layer gegumd, zo kwam de brush iets beter uit Deze layers kun je nu weer mergen [ctrl+e] Nu nog een tekst toevoegen. Ik kies voor letterype Courier New, lettergrootte: 11 pt. letterkleur heb ik blauw. Daarna, rechtermuisknop op de tekstlayer > blending options > stroke Ik heb 1 px, kleur wit, de rest laat ik staan. Nu nog drop shadow: De opaciteit zet ik op 100%, Angle op 0, Distance 0, Spread 10 en size 7. Nu druk ik op ok. Als laatste een randje om je icon. Maak nog een nieuwe layer aan [shift+ctrl+n], Ctrl A om alles te selecteren, dan edit > stroke. 1 px, inside, en als kleur kies ik #7042D1 maar dat mag je natuurl˙k zelf weten:) Nu plof ik er een copyrightje op. Layer > flaten image, en klaar =D M˙n resultaat: ![]() Ik hoop dat het duidelijk is:) Zo niet: PM me |
| DisneyFreak |
Posted: Oct 2 2006, 07:30 PM
|
|
Simpele icon met lightstock {makkelijk}
Deze tutorial is gemaakt door »ShopChick. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Open Photoschop of een ander progamma. Maak een bestand met 100x100 pixels. Ik heb dit plaatje gebruikt: ![]() en ik kopieer dit en plak op mijn icon van 100x100 pixels. Ik kopieer het kleurplaatje van : ![]() en plak het op de icon en zet hem op hard light 100% Gebruik dan nu deze lightstock: en zet hem op screen 100 % en zet die op de goede plek. Niet vlak bij gezicht anders is t niet mooi,Nu heb je dit: ![]() Klaar is kees, maar kunt je ook nog een tekstje op jouw icon zetten als je wilt ^^ |
| DisneyFreak |
Posted: Oct 2 2006, 07:31 PM
|
|
Icon ŕ la Rian {makkelijk/gemiddeld}
Deze tutorial is gemaakt door Riian_. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Open een nieuw document : 100 by 100 pixels Neem een leuk plaatje, ik neem deze: http://i2.photobucket.com/albums/y29/juppi...-gescand-24.jpg Zet je plaatje dan zo neer dat je het gezicht in het midden of in een hoek hebt. Ik heb hem ook horizontal geflipt. [ Edit > Transform > Horizontal Flip ] Nu heb ik dit : ![]() Nu maken we een nieuwe layer en vullen hem met een leuke kleur Ik neem gewoon wit. Nu heb je gewoon een wit vlak. Dan zet je de layer met het witte vlak zo dat je hem niet kan zien : Je klikt dan op het oogje: ![]() Dan selecteer je een vakje waar het gezicht op staat wat je leuk vindt dat gezien wordt. Je gaat naar de layer met het witte vak en klikt op het lege vakje waar eerst het oogje zat en maakt dat je de witte layer weer ziet. Je hebt nu dit. En dan klik je op backspace nu zie je een wit vlak met in een hoek een stukje van het plaatje. Je klikt op control + d zodat je het geselecteerde niet meer ziet. Dan ga je je icon opleuken met brushes ik kies voor een hele lichte grijze swirlie die je net ziet. Dan neem je de Eraser tool : Gum En kies je ook een leuke brush uit.. ik heb gekozen voor het sterretje Dan klik je ergens in je plaatje en dan zie je dat daar het plaatje uit komt. Zo kan je er ook nog een paar andere leuken dingen bij zetten Ik heb nu dit : ![]() Dan doe ik er nog een tekstje bij in een iets donkerdere kleur grijs :B6B4B4 Nu heb ik dit : ![]() Dan maak ik nog een nieuwe layer aan Daar doe ik een gradient overheen. Ik zet hem op Hard Light en op opacity 45 % Dit is mijn eindresultaat: ![]() Ik hoop dat jullie eriets van hebben geleerd |
| DisneyFreak |
Posted: Oct 2 2006, 07:34 PM
|
|
Icon ŕ la Tünde I {gemiddeld}
Deze tutorial is gemaakt door DisneyFreak. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Deze icon gaan we maken: Met dit plaatje van Emma Watson: ![]() Oké, we beginnen met het uitknippen van Emma zelf met de Polygonal Lasso Tool. Eén keer sharpenen. {Filter > Sharpen > Sharpen} We verschuiven haar een beetje, totdat ze mooi in het kader staat. Je plakt er dan deze texture achter: ![]() Hieroverheen {maak dus een nieuwe layer aan} doe je een zwart-witte gradient, ongeveer zo: ![]() Zet 'm nu op screen. Zo krijg je de linkerhoek wat lichter Nu heb je een soort base. Als afwerking heb ik er nog iets opgezet, gewoon 'emma'. Ik heb gekozen voor een simpel lettertype, Verdana, grootte 8. Daar heb ik {na een nieuwe layer aangemaakt te hebben} nog met een ronde brush, grootte 1, een slordig streepje onder gezet. Als laatste maak ik weer een nieuwe layer aan en maak bovenaan met de Rectangle Tool {kleur zwart} een randje. Voilá, klaar is Kees! Dat was niet zo moeilijk, toch? |
| DisneyFreak |
Posted: Oct 16 2006, 02:18 PM
|
|
Icon ŕ la Tünde II {gemiddeld/moeilijk}
Deze tutorial is gemaakt door DisneyFreak. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Deze icon gaan we maken: ![]() Met dit plaatje van Jamie-lynn Spears {foto van sweetandtalented}: ![]() De foto Eerst moet een groot deel van de achtergrond rondom Jamie-lynn weggehaald worden. Dat doe je dit keer niet netjes met de Polygonal Lasso Tool, maar met een brush. Voor deze brush kies je Drop Shadow Brushes {die zit automatisch in je PS brushes bestand}, klik je op zo'n rondje en zet die op ong. 23 pixels {met behulp van dat balkje, de Master Diameter}. Hiermee gum je de achtergrond om haar heen weg. Dit zorgt voor een wat speelser effect. Sharp het plaatje één keer. Zet deze laag op darken, de opacity blijft gewoon 100%. De achtergrond {textures van tre-texture} Mijn achtergrond bestaat uit twee textures. Als eerste plak je deze texture onderop: ![]() Je schuift er een beetje mee totdat 'ie ongeveer zo staat: ![]() Eventueel kun je deze texture nog een slag draaien, zodat de 'wolken' aan een andere kant van de icon staan. Ik heb voor deze icon echter gewoon horizontaal gekozen. Dan de tweede texture eroverheen: ![]() Aan deze texture hoef je niets meer te verplaatsen, hij staat namelijk automatisch al goed in de hoek: ![]() Deze texture zet je op de mode saturation. De opacity blijft gewoon 100%. De afwerking Als afwerking heb ik weer gekozen haar naam erop te zetten. Ik koos voor een speels lettertype, in dit geval mijn verslaving Little Days {die kun je gewoon downloaden op dafont} en de tekstkleur maakte ik wit. Deze tekstlaag heb ik twee keer gedupliceerd, zodat er drie keer Jamie-lynn staat. Deze drie lagen roteer je alledrie een beetje {ctrl + t} voor een nog speelser effect. |
| DisneyFreak |
Posted: May 20 2007, 12:25 PM
|
|
Icon ŕ la Saira I {gemiddeld/moeilijk}
Deze tutorial is gemaakt door Totallyme__. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Om te beginnen pak je een plaatje. Ik neem deze van Billie Piper. Crop je icon tot 100x100; ![]() -Dupliceer de base en zet hem op SOFT LIGHT, opacity 100. -Nieuwe laag, #6A4C54 zet hem op COLOR BURN, opacity 100. -Nieuwe laag, #1B1E39 zet hem op EXCLUSION, opacity 100. -Nieuwe laag, #EDC0D6 zet hem op MULTIPLY, opacity 27. -Nieuwe laag, #6B6B6B zet hem op COLOR BURN, opacity 24. -Dupliceer de background layer, schuif hem naar boven en zet hem op COLOR DODGE, opacity 13. -Layers> Flatten image. -Image> Adjustements> Variatons; More Cyan- More blue- More red x2- More Yellow- More blue- More green. dan OK. -Layer> New layer. Ga met de brush op 27 met wit langs de onderkant van de icon. En zet hem op COLOR. Oke, tijd voor de tekst! -Pak de kleur wit en zet er met Anglo Tekst(de downloaden op dafont.com) een "B" op met size 40. -Schrijf daarna met het lettertype Asenine, size 30 met de kleur wit "illie" er schuin onder. -Select> Select all. Edit> Stroke. 1 px met de kleur zwart. En je bent klaar Resultaat; |
| DisneyFreak |
Posted: May 24 2007, 11:47 AM
|
|
Icon ŕ la Saira II {moeilijk}
Deze tutorial is gemaakt door Totallyme__. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Oke, we gebruiken dit plaatje; Crop hem tot 100x100 in photoshop en verscherp hem 1x. Layers>Flatten image. Tot je 1 background layer hebt. >Nieuwe laag, vul het met #F1C2D0 en zet hem op COLOR BURN. >Nieuwe laag, vul het met #5F412E en zet hem op OVERLAY. Merge nu al je lagen(Layers>merge)en dupliceer de background layer. Zet hem op SCREEN. >Nieuwe laag, vul het met #F0B49A en zet hem op MULTIPLY Opacity 32. Merge weer al je lagen. Maak een nieuwe laag aan, en zet hem op SCREEN. Pak nu de brush, size 40 en Hardness op 0. Maak nu met de brush een rood bolletje ongeveer tussen het truitje en de achtergrond in. Merge al je lagen. Layers>New adjustement layers> Colorbalance; SHADOWS; -23 0 +6 MIDTONES; -55 +13 +12 >Nieuwe laag, vul het met #C7F8FF en zet hem op COLOR BURN. Kopieer nu de background layer en zet hem helemaal boven in het lagenmenu. Zet hem op SCREEN, opacity 28. Merge al je layers. Selecteer met de rectangular Marquee tool een middenstuk van de vrouw's lichaam. Ctrl+C. Plak hem dan opnieuw, en schuif hem naar links. Image>Adjustements>Desaturate. >Nieuwe laag, vul het met #090424 en zet hem op EXCLUSION. Zet er nu wat tekst op, een randje, en je bent klaar! Eindresultaat; |
| DisneyFreak |
Posted: Jul 2 2007, 09:12 AM
|
|
Icon ŕ la Sharon {gemiddeld/moeilijk}
Deze tutorial is gemaakt door Fashiondoll. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Ik ga jullie leren deze icon te maken: ![]() 1. Als eerste kies je een plaatje. Ik kies deze van Natalia Vodianova: ![]() Open hem in Photoshop. 2. Voordat we er een icon van gaan maken, gaan we nog wat aan de kleuren doen. Je zult niet zo veel van het gekleurde plaatje zien, vanwege de texture, maar als jij het bijvoorbeeld leuker vind om het gekleurde plaatje juist beneden te doen, kan dat natuurlijk ook ![]() Ga naar: Laag > Nieuwe aanpassingslaag > Selectieve kleur en klik op OK. Vul deze instellingen in: Rood: -49 0 +26 0 Geel: -84 0 0 0 Grijs: +21 0 -27 0 Klik op OK. Ga naar Laag > Verenigen; zichtbaar. (In het Engels is dat denk ik iets van: Layer > Merge layers) 3. Ga naar Afbeelding > Afbeeldingsgrootte We gaan het plaatje verkleinen. Klik op pixels en dan op procent, zodat we met procenten gaan verkleinen. Vul dan 11 in en klik op OK. Als het goed is heb je nu dit: ![]() 4. Open een nieuw vel van 100x100. Plak deze icontexture erop: ![]() Klik dan op Afbeelding > Modus > RGB-kleur. Plak dan het kleine plaatje erop. Ga dan naar Afbeelding > Canvas roteren > Canvas horizontaal draaien. Je ziet dat het plaatje is gespiegeld. Nu plaats je het linksboven. Dit heb ik nu: Nu gaan we het plaatje uitknippen. Gebruik de veelhoekslasso en selecteer de achtergrond van het plaatje. Als je dat hebt gedaan, druk je op Ctrl + Alt + D en dan typ je 0,4 in. Dan druk je op Delete. Ik heb nu dit: ![]() 6. Nu gaan we er nog een texture overheen plakken! ![]() Open deze icontexture in Photoshop. Het lijkt me leuk als er een plaatje in het witte gedeelte ervan staat, dus we gaan hem omdraaien. Ga naar Afbeelding > Canvas roteren > Canvas verticaal draaien Plak hem daarna over je icon heen en zet hem op 'Lichter'. 7. Ga terug naar het vel met de foto. Kopier hem weer en plak hem op je icon. Selecteer, net zoals in stap 4, weer de achtergrond en delete hem. Verschuif het plaatje dan naar het witte gedeelte van de texture. (Je kon natuurlijk ook de laag met de foto dupliceren en dan bovenop zetten, maar als je hem dan weer terug wou spiegelen ging de hele icon mee) Nu gaan we hem zwart-wit maken! Afbeeldingen > Aanpassingen > Minder verzadiging Ik heb nu dit: ![]() 8. Voeg nu alle lagen samen en dupliceer je icon. Zet hem op zacht licht op 20%. 9. Eigenlijk is het nu (ver) af! Ik heb nog aan de zijkant een tiny-text brush gedaan en een klein wit sliertje ernaast! Voor vragen kun je me PM'en! ![]() X Sharon! |
| DisneyFreak |
Posted: Jan 27 2008, 05:38 PM
|
|
Icon ŕ la Kimberly {gemiddeld}
Deze tutorial is gemaakt door Kimberly;. PM naar de maker voor vragen (klik hier). We gaan een icon maken van dit plaatje: ![]() 1. Knip je het plaatje zo uit, dat je alleen Hilary hebt en plak het in een nieuw document. 2. Crop je plaatje naar 100x100 3. Ga naar Image Adjustments Variations… Klik linksboven op original, en vervolgens rechts 1 keer op lighter. ![]() 4. Ga naar Image Adjustments Selective color… En bewerk het plaatje met de volgende waarden: Reds: C: -64 M: 0 Y: -30 B: 0 Neutrals: C: -15 M: -5 Y: 0 B: +6 5. Ga naar Image Adjustments Selective color… En bewerk het plaatje met de volgende waarden: Reds: C: -100 M: +100 Y: +100 B: 0 Neutrals: C: +13 M: 0 Y: 0 B: -16 6. Ga naar Image Adjustments Selective color… En bewerk het plaatje met de volgende waarden: Reds: C: -100 M: 0 Y: +100 B: +29 Yellows: C: -100 M: 0 Y: -17 B: 0 Whites: C: +40 M: +22 Y: -15 B: +28 Neutrals: C: +16 M: -2 Y: -19 B: +13 ![]() 7. Zo is het plaatje klaar. Open nu nog een plaatje met de afmeting 100x100 en vul deze met #bfcdcc 8. Plak deze texture erover: Met opacity op Screen op 100% 9. Plak deze texture ervover: Met opacity Multiply op 34% 10. Maak een nieuwe laag en vul deze met #f5d580 en zet deze op Soft Light op 100% 11. Ga naar Image Adjustments Selective color… En bewerk het plaatje met de volgende waarden: Reds: C: -100 M: 0 Y: +100 B:+29 Yellows: C: -100 M: 0 Y: -17 B: 0 Whites: C: +40 M: +22 Y: -15 B: +28 Neutrals: C: +89 M: -2 Y: -56 B: +8 ![]() 12. Nu is het tijd om Hilary erop te plakken Ga terug naar je bewerkte plaatje van Hilary en selecteer alles: Ctrl+A Kopiëer vervolgens alles: Ctrl+Shift+C 13. Plak Hilary vervolgens op de achtergrond en geeft dr een mooi plaatsje. ![]() 14. Maak een nieuwe laag en vul deze met #7b7a86 met opacity Color Burn op 100%. Vervolgens neem je de gum en ga je voorzichtig de Burn laag bij Hilary weggummen. 15. Maak een nieuwe laag aan en vul deze met #e1e1e1 en zet deze op Color Burn op 45%. ![]() 16. Om het nog een beetje op te leuken kun je nog een tiny text achter Hilary plakken: Zet deze op Linear Burn. Resultaat: ![]() Voor vragen mag je me (Kimberly;) PMen |
| DisneyFreak |
Posted: Jan 27 2008, 05:44 PM
|
||
|
Icon ŕ la Liza {gemiddeld} Deze tutorial is gemaakt door Losetheroad. PM naar de maker voor vragen (klik hier). Ik begin met het plaatje waarvan in de icon maakt. Ik gebruik deze: ![]() Als eerste ga ik de icon croppen, verander het formaat in 100x100 en een selective colorlaag aanmaken
Ik heb nu dit: ![]() Nu ga ik verder met het lijstje waarin ik het plaatje instop. Daarvoor gebruik ik deze: ![]() Ik selecteer de achtergrond van het lijstje, dus alleen het witte deel. Daar plak ik met ‘Past into’ deze texture in: ![]() Daarna selecteer ik het zwarte deel van het lijstje met het toverstafje, en zet het plaatje van de boom erin met ‘Past into’. Ik heb nu dit: ![]() Nu ga ik de icon nog wat versieren met dit: & ![]() Het zinnetje zet ik op Multipy 100%, en ik verwijder het stukje dat buiten het kadertje uitkomt. Het witte vierkantje met tekst knip ik uit, pak ik op de icon, en klaar! Eindresultaat: |
||
| HBOdramaqueen |
Posted: Dec 22 2009, 04:27 PM
|
|
Does it ever get any better? ![]() Group: Admin Posts: 19,892 Member No.: 446 Joined: 30-July 06 |
Baseicon {makkelijk}
Deze tutorial is gemaakt door Ellash. PM naar de maker voor vragen |
| HBOdramaqueen |
Posted: Dec 22 2009, 04:30 PM
|
|
Does it ever get any better? ![]() Group: Admin Posts: 19,892 Member No.: 446 Joined: 30-July 06 |
Baseicon {makkelijk}
Deze tutorial is gemaakt door Ellash. PM naar de maker voor vragen to ![]() Wat heb je nodig? Adobe photoshop Stap 1: Open jou afbeelding en maak hem 100x100. Stap 2: Ga naar > Layer > Adjustment Layer > Selective color... Stap 3: Vul de volgende getallen in zoals ze hieronder staan. Reds: -100, -30, 100,100 Yellows: -100, -10, 20, -50 Cyans: -100, 100, -100 Magentas: -100, 100, 100, 100 Neutrals: 36, 0, 0, -22 Stap 4: Ga naar > Layer > Adjustment layer > selective color... Stap 5: Vul de volgende getallen in zoals ze hieronder staan. Reds:-60,0, 10, 30 Yellows:-100, 0, 0, -50 Greens:-100, -100, 100, 100 Cyans: 100, -100, -100, 100 Blues: -100, 100, -100, 100 Whites:0, 0, 0, -50 Neutrals: 30, 0, 0, -10 En je bent al klaar. Een korte maar leuke tutorials hopelijk. Bij sommige foto's zul je de foto's eerst wat lichter moeten maken. Dit door je door de layer opnieuw te kopieeren, en heb op screen te zetten. Bepaal zelf op hoeveel procent je hem zet. Het kan ook door een brightness/lighten layer aan te maken. |
| HBOdramaqueen |
Posted: Dec 22 2009, 04:38 PM
|
|
Icon ŕ la Ellash {gemiddeld}
Deze tutorial is gemaakt door Ellash. PM naar de maker voor vragen Deze bestanden heb je nodig voor het maken van de icon: ]img]http://img21.imageshack.us/img21/176/icontut01van.png[/img] |
![]() |
![]() ![]() ![]() |